יער עין חמד

רעיונות לחתונה טבעונית

חתונות טבעוניות

עד לא מזמן, האופציות למנות טבעוניות באירועים היו מוגבלות. כשהגיעו לאירועים אורחים טבעוניים הם נאלצו לרוב להסתפק בסלט ירקות בתקווה שלא הכניסו בו מרכיב מן החי. הטבעונות תופסת מקום משמעותי בארץ ובכלל, במיוחד מתוך הבנה עד כמה התבססות על מזון מן החי אינה אקולוגית. בין אם אתם בעצמכם טבעונים ורוצים ללכת עם מה שמרגיש לכם טוב ונכון ובין אם אתם מעדיפים להתחשב באורחים טבעוניים ותוך כדי כך לעשות טוב לטבע ולבעלי החיים, היום האפשרות לערוך חתונות טבעוניות עם קולינריה משובחת רק הולכת ועולה. לא עוד עגבניות, חסות וגזרים חתוכים (אם כי ברור שיש להם מקום) כי קולינריה טבעונית היא הרבה יותר מזה.

חפריט טבעוני לחתונה שכולה טבע

חתונה עם תפריט טבעוני מתאימה לכל סגנון, בין אם הלכתם על הז'אנר הקלאסי והרשמי  ובין אם בחרתם בסגנון אורבני ומודרני, גם בשל הקשר שנוצר בין אורבניות ועדכניות לבין טבעונות.  עם זאת, כשהדגש בחתונה שלכם הוא על הירוק והטבע, אין ספק שחתונה טבעונית משתלבת היטב ואפילו כמעט מתבקשת. בזמן שהאורחים מסתכלים על העצים שצומחים במקום בטבעיות, בשלל הפרחים או אפילו מעיינות הנובעים במקום כפי שישנם ביער עין חמד שליד ירושלים, הם עצמם ירגישו טוב מכך שהמזון שהם אוכלים לא הביא לפגיעה באף בעל חיים ומבוסס כולו על טהרת הצומח.

קולינריה טבעונית- תחום בפני עצמו

ממש כפי שאם רוצים לפתוח מסעדה בסגנון איטלקי כדאי שהשף יתמקצע בתחום, ילמד את הקולינריה האיטלקית על סוגיה השונים, סגנון הבישול והאפייה, חומרי גלם ועוד, כך גם בקולינריה המבוססת על טבעונות. אין ספק  שקולינריה טבעונית מבוססת לפחות בחלקה על חומרי גלם שונים מקולינריה שאינה טבעונית, במיוחד במרכיב של החלבונים שהם החלק המשביע בארוחה. במקום חלב, בשר או ביצים, צריך למצוא רכיבים אחרים שיהוו את בסיס הארוחה או לפחות חלק חשוב בה. לכן, מקומות המציעים תפריט טבעוני חייבים ללמוד היטב את סודות המטבח הטבעוני, להכיר טוב יותר את חומרי הגלם כמו טופו וסייטן, קטניות לסוגיהן וכל הדברים שניתן לעשות איתן. אם אתם מעוניינים בחתונה טבעונית, כדאי לבדוק ולא להתבייש לשאול מה הניסיון והידע במטבח הטבעוני בנוסף לטעימות כמובן.

מנות עשירות, טעימות ומשביעות

כיוון שישנה כל הזמן עליה במספר הטבעונים, ישנם גם יותר חומרי גלם ומוצרים שלא היו בעבר המאפשרים לגוון את המנות ולהוסיף להם עוד אלמנטים וגם נעשים בסגנון חומרי גלם ומוצרים מן החי. גבינות טבעוניות המבוססות על סויה, שקדים או פיסטוקים למשל הולכות ומשתבחות כל הזמן. היום אפשר בקלות להכין פיצה טבעונית וכמעט שלא להרגיש בהבדל. גם תחליף לביצים היום דומה יותר ויותר לדבר האמיתי. כך שגם אם מעוניינים להכניס בתפריט מנות שמוכרות כחלביות ואפילו בשריות, את הכל ניתן ליצור היום באמצעות התחליפים שציינו. מעבר לכך יש כמובן את המנות שהן טבעוניות ואינן מתחפשות לאף מנה אחרת: תבשילי קדרה משביעים, תבשילי ירקות, סלטים עם מגוון ירקות, דגנים וקטניות והרשימה באמת ארוכה ומגוונת.

חומרי גלם ומאכלים שהם בעצם טבעוניים

חומרי גלם טבעוניים הם לא רק סויה, סייטן וירקות. יש מוצרים ומאכלים רבים שכולנו אוכלים ואף פעם לא חשבנו עליהם כעל מוצר טבעוני. צ'יפס למשל (לפני שטבלתם במיונז…) הוא טבעוני לגמרי. כך כל מה שעשוי מתפוחי אדמה כמו פירה, כדורי תפו"א מטוגנים ועוד. כוכבת נוספת במטבח של כולנו שהיא טבעונית היא כמובן הפסטה, וכשהיא עם רוטב עגבניות ללא שמנת או גבינה, אפילו הרוטב הוא טבעוני. ואם הולכים לבסיס, הלחם הוא טבעוני ואיתו גם לחמניות ומאפים. טבעונות לא חייבת להיות מנת חלקם של שוחרי הבריאות. בחתונה אפשר ומומלץ לשלב בין מנות טבעוניות בריאות אך משביעות יחד עם סלטים ותוספות כמו לחם או פסטה, נשנושים בשלל צורות כך שכולם ימצאו את המנות שמדברות אליהם.

טבעונות גם בקינוחים לחתונה

למעשה, בחתונות סטנדרטיות רבות ישנם קינוחים טבעוניים. שוב, בלי שבכלל שמתם לכך לב. בגלל המנות הבשריות הקינוחים הם פרווה כך שכבר יש דמיון רב בין קינוחים טבעוניים לקינוחים שישנם בכל חתונה שאינה צמחונית/ חלבית. המרכיב היחיד שישנם בקינוחים סטנדרטיים ולא יהיה בקינוחים טבעוניים הוא ביצים, אך אפשר להכין קינוחים נהדרים בלי ביצים. לפחות בעוגות את מקום הביצים ממלא רסק תפוחים בצורה מעולה. מעבר לכך כל הקינוחים שיש בחתונה רגילה כמו גלידות ומוסים יהיו גם כאן. בקיצור, האורחים יצאו כשהבטן שלהם מלאה גם מקינוחים.

מנות שף אסתטיות ומשובחות

מנות טבעוניות, או יותר נכון הסטיגמה שלהן, היא של מנות שמצטלמות פחות טוב ופחות אינסטגרמיות. הרבה צבע חום ופחות ססגוניות ועיצוב. אז לפחות כבר עשור זוהי באמת סטיגמה בלבד. במקומות אשר משקיעים בתפריט הטבעוני לא פחות מאשר בתפריט הרגיל יוצאות מנות שהן לא רק טעימות אלא גם מעוצבות ומסוגננות. ירקות יספקו למנות צבעו ואפשרויות לשילובי צבעים מפתיעים. כך גם תוספות כמו פרחים אכילים (קישוא, אמנון ותמר ועוד). המטבח המולקולרי נכנס גם הוא חזק לתוך המטבח הטבעוני אם תרצו בכך עם ספרות הנראות כמו סוכריות המתפוצצות בפה אך לא חייבים ללכת כ"כ רחוק. חומרי הגלם המשובחים שיש לנו, חומרי גלם מקומיים וטריים יעשו עבודה מצוינת במגוון רחב של מטעמים: תבשילים, סלטים ומאפים.

לסיכום, טבעונות היום היא לא מה שהייתה פעם. היום כמעט בכל חתונה יהיו לפחות כמה אורחים טבעונים וגם יותר ויותר זוגות מתחתנים הם טבעונים בעצמם. לכן, בתור מקום שחשוב לו לתת ללקוחותיו בדיוק את מה שהם מחפשים ומצפים לו, אנחנו ביער עין חמד ניסינו ובדקנו מנות טבעוניות רבות עד שבנינו את התפריט הטבעוני המושלם. רק לראות, לטעום ולבחור את המנות שיככבו בחתונה שלכם.

מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

עוד מהבלוג...

חתונה באור יום

יתרונות של קיום חתונה בשישי אחה"צ

תכנון חתונה הוא מסע מרגש מלא בבחירות והחלטות. בין ההחלטות הללו, החלטה אחת שיש לה חשיבות משמעותית היא בחירת היום והשעה לחגיגה המיוחדת שלכם. בעוד

חתונה בטבע מעוצבת

עיצוב ודקורציה לאירוע ביער

תכנון אירוע בלב הטבע, מוקף ביופיו השליו של יער, יכול להיות חוויה קסומה באמת. בין אם מדובר בחתונה, בילוי תאגידי או חגיגה מיוחדת, יצירת האווירה

חולמים על חתונה בטבע?

דברו איתנו